HTML

"Gondolatok" ha nem is a könyvtárban...

Mikor miről...

Friss topikok

Linkblog

Álom, álom...

2009.09.27. 09:21 ttt59

 
…tegnap este már nyolckor lefeküdtem..na, neeee…tudom, melyik kérdés következne, mert biztos ismerős az egyszeri lány esete, amikor ezzel a mondattal kezdett…nem?...szóval erre azt kérdezte a „hallgatósága”, hogy
 „- Na, és mikor mentél haza?”
…tehát itthon, a saját ágyamban…hoppppppppááá…..jut eszembe saját ágy…lehet, hogy itt rejtőzik a kulcs a megoldáshoz…merthogy megleptem magam egy steppelt párna-paplan kollekcióval…lehet, hogy mindennek a jótékony hatása, hogy a kilenckor kezdődő tűzijátékból (merthogy az is volt, s bár terveztem megcsodálni, de vonzott az ágy:) biz’halk puffogásnyi, ha eljutott hozzám…szummaszummárum, sikerült háromnegyed hétig húznom a lóbőrt:)
 
 
…de azért egy-két „mozzanat” megmaradt ébredés utánra is az éjszakai „tépelődésből”…s bár a reggeli levegő kicsit hasítós volt, jólesett a futás..és közben azon gondolkoztam, amivel éjjel foglalkozott az agyam…a tegnapi úszást követően a nyanyadagonyás folytatást befejezve indultam tusolni…a zuhanyzó ajtajában „szembekerültem” egy szintén gyakran megkerülő házaspárral…az alábbi „szóváltás” zajlott le köztünk, miután a férj megjegyezte félhangosan gondolkodva-kérdezve:
„ – Megvolt a mai penzum?”
- Igen, túlvagyok rajta:)
- Hát dicséretes… mennyit úszhatott már….akár benevezhetne teljesítményével a rekordok könyvébe:)
- Nos, nem igazán erről szól számomra – válaszoltam- bevallom, eszembe sem jutott…saját örömömre űzöm…”…ezzel mentünk tovább, ki-ki a maga útjára…
 
 
..de nem így az agyam…az éjjeli agyműködésemből annyi tisztán megmaradt, és ez ugrott elő futás közben, hogy számolgattam…szoroztam, kivontam, összeadtam…na, jó gyököt nem vontam és nem logaritmizáltam….ha nem is azért, hogy úgymond benevezzek, csupán fellobbantotta a délutáni kérdés bennem is a kíváncsiság szikráját…s mivel az eredményig nem jutottam éjszaka, hát futás közben a következőre jutottam: három teljes éve, hogy rendszeresen úszom ezt cca.a másfél km-t:
 
2006. nyarától 2007 nyaráig, az ugye 1 év, a következő
 2007 nyarától, 2008 nyaráig, már a második
és elérkeztünk 2008 nyarától 2009 nyarán picit túl a harmadik év, amelynek folyamán heti 2-3 alkalommal elég gyakran, de maradjunk a heti 2-nél és az akkor TUTI megvan, megvolt…egy év ha minden igaz, áll vagy…de várjunk csak:
 
„Hány nap egy év?
Tudjuk, hogy egy év 12 hónapból áll. Egy hónap viszont négy hét, így aztán egy évben 4 x 12 = 48 hétnek kell lennie. Azonban azt is tudjuk, hogy valójában 52 hétből áll egy év. Honnan van ez az ellentmondás?
Egy hét természetesen hét napból áll. Ha évente 52 hét van, akkor 7 x 52 = 364 napnak kell lennie egy évben. Azonban tudjuk, hogy a helyes szám 365. Már megint ellentmondás?
A tudósoknak igencsak oda kell figyelniük, amikor számokat szoroznak össze. Ha a szorzandók nem pontosak, akkor az eredmény sem lesz az.
Évente pontosan 12 hónap van, vagyis a 12 számot pontosan imserjük. Azonban egy hónap nem pontosan négy hétből áll. Valójában egy harmincnapos hónap 4.3 hét. Ráadásul néhany hónap harminc napnál is hosszabb, február viszont csak 28 napos. Az első számításban tehát a 4 nem pontos szám, így használata nem is vezethet pontos eredményre.
 
Egy hét pontosan hét napból áll. Vagyis a hetes számot nagyon pontosan ismerjük. Valójában viszont egy év 52-nél egy kicsit több hétből áll. Tehát a második példaszámításnál az 52 nem pontos szám, így aztán használata pontatlan eredményre, vagyis 364 napos évre vezet.” (http://www.klte.hu/~wwwinorg/essays/essay064.html)
 
…tehát maradjunk az 52 hétnél…ezt hárommal szorozva: 156 hét…szorozva kettővel, az meg már 312 alkalom, ugyebár, és ez minden alkalommal ötven hossz a 33 méteres medencében…szóval akkor mennyi is…segítesz:)…és itt megállok…azt már nem is kérdezem, hogy az álmok mennyire igazak….legalábbis nem hazudnak…
 
 
 
Ui: aztán ahogy átolvasom, belátom, jónéhány „csatorna” megnyittatott...magyarázat a zeneválasztásra?.... leginkább, hogy nagyon tetszik….na, meg „álmos”…de nem ásítós, hanem álommal kapcsolatos:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktualisanmas-mas.blog.hu/api/trackback/id/tr331409987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása